Ajankohtaista

Ratkaisun paikka 2015: parhaat palat

“Kestävä menestys syntyy yhteistyöllä – ja hyvistä tarinoista”, lukee Ratkaisun Paikka -yritysvastuutapahtuma sivuilla. Hyviä tarinoita tosiaan piisasi tämän vuoden messuilla, eettisestä yrittäjyydestä ja kiertotaloudesta aina ilman liimaa koottaviin ekokenkiin. Keräsimme pienen koosteen kiinnostavimmista puheenvuoroista:

Senior Associate Peter van de Wijs, GlobeScan:
Trends in sustainable consumption and their influence on consumer engagement

  • Maailmasta on tullut epävarma, luottamus instituutioihin vähäistä.
  • Kun kuluttajien huoli ja syyllisyys ympäristön kuormittamisesta kasvavat, on yrityksillä mahdollisuus tarjota vastuullisia ratkaisuja ja kertoa, että kulutusvalinnoilla voi vaikuttaa.
  • GlobeScanin ja BBMG:n tutkimuksessa kartoitettiin neljä kuluttajaryhmää, joista merkittävin oli aspirationals (38 %). Keinoja vaikuttaa segmenttiin: anna heille manifesto ja viiteryhmä/merkki yhteenkuuluvuudesta, vahvista heidän ääntään, anna heille sosiaalista valuuttaa ja vaikutusvaltaa sekä anna heille puitteet toiminnalle, aktivoitumiselle
  • Aloita yhteistyö kuluttajien kanssa sen sijaan, että panostaisit yksittäisiin tekoihin.

 

Jaa