Kauppakeskusten kehitystyö ei tyssännyt koronaan

Kauppakeskukset kehittyvät myös koronanjälkeisessä maailmassa. Hyvänä esimerkkinä toimii  urbaanin kulttuurin ja kaupan keskuksena asemaansa vahvistava Kämp Galleria, jonne avautuu elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1.

Keväällä ravintolat ja kivijalkakaupat hiljenivät lähes täysin muutamaksi kuukaudeksi koronapandemian vaatimien rajoitustoimien johdosta. Moni kauppias ja ravintoloitsija joutui ennennäkemättömään ahdinkoon asiakasvirtojen tyrehdyttyä. Samoin kävi runsaisiin asiakasvirtoihin liiketoimintansa perustaville kauppakeskuksille; taantuma konkretisoitui nopeasti niin liikkeille kuin liiketiloja vuokraaville kiinteistönomistajille.

Koronakriisistä huolimatta etenkin institutionaalisten kiinteistönomistajien, kuten eläkevakuutusyhtiöiden, on ollut pakko pitää pää kylmänä ja suunnata katseet kohti seuraavia tilikausia – eläkkeet on maksettava, vaikka maailma järkkyy. Vaikeassa tilanteessa tarvitaan joustavien vuokranmaksujärjestelyiden lisäksi aktiivista yhteydenpitoa vuokralaisiin.

– Jos sisäinen markkinointi ja viestintä – toimiva tiedotus, tapaamiset ja tiimihengen nostatus – puuttuvat, voi vuokralaiselle tulla tunne, että hän on yksin. Parhaimmillaan kauppakeskusyhteisö tuo yrittäjälle turvaa ja tukea. Kun vuokralaiset kokevat olevansa samassa joukkueessa, he ovat valmiimpia tekemään töitä yhteisen päämäärän, kauppakeskuksen selviytymisen ja menestyksen, eteen, toteaa Taskujen kauppakeskus-asiakkuuksista vastaava toimitusjohtaja Petteri Kakkola.

Vuokralaisten asiakaskokemukseen panostamisen ohella epävakaassa tilanteessa on tärkeää viedä kehityshankkeita eteenpäin – vallitseviin olosuhteisiin sopeutuen. Hyvänä esimerkkinä toimii Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Kämp Galleria, johon avautuu nyt elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1 sekä kaksi uutta ravintolaa.

– Avajaisia siirrettiin kesäkuulta elokuulle ja lanseeraus tapahtuu nyt maltillisesti. Kun normaaliolosuhteissa vastaavassa tilanteessa tavoiteltaisiin mahdollisimman suuria asiakasmääriä, tila avataan nyt ilman suurempia “seremonioita” kävijöille. Mutta kuitenkin tila avataan, keskus saa uuden vetonaulan ja kehittyy, Kakkola sanoo.

 


Taskut on kiinteistö- ja rakennusalaan erikoistunut viestinnän asiantuntijayritys, joka palvelee myös kauppakeskusmarkkinoinnissa. Autamme löytämään toimivat konseptit ja oikeat vetovoimatekijät niin vuokralaisten kuin asiakkaiden houkutteluun.

Lue lisää kauppakeskusmarkkinoinnin palveluistamme tai kysy lisää Petteri Kakkolalta petteri.kakkola@taskut.fi

 

 

Photo by Maria Teneva on Unsplash

Muita ajankohtaisia

näytä kaikki

9.6.2021

Kiinteistöjen vastuullisuusteot tarvitsevat konkreettista viestintää

Ympäristökuormituksen vähentäminen on keskeinen osa kiinteistöliiketoimintaa. Mutta miten kertoa säästyneistä megawattitunneista tai pienentyneistä hiilidioksidipäästöistä ymmärrettävästi ja ennen kaikkea innostavasti? Energiatehokkuudesta viestittäessä kannattaa olla konkreettinen ja lähellä käyttäjän arkea. Kiinteistöjen

10.2.2021

Etsimme yritysviestinnän asiantuntijaa & sisällöntuottajaa

Oletko sujuvasanainen sisältöekspertti, strategisesti ajatteleva suunnittelija, myyvää tekstiä tuottava copywriter tai parhaassa tapauksessa yhdistelmä näitä kaikkia? Haemme viestinnän asiantuntijaa ja sisällöntuottajaa monipuolisiin asiakasprojekteihin yhteiskunnallisesti merkittävällä toimialalla. Etsimämme henkilö on:

5.2.2021

Viestinnällä on kriittinen rooli hankkeen johtamisessa

Rakennus-, infra tai kiinteistökehityshanke vaikuttaa ympäristöönsä laajasti. Mitä tiiviimmin hankkeen johtamiseen on kytketty viestintä, sitä sujuvammin voidaan auttaa ihmisiä ennakoimaan työmaasta aiheutuvat häiriöt ja rakentaa hankkeelle positiivista julkisuutta. Avoin ja aktiivinen vuorovaikutus jo suunnitteluvaiheessa tekee