Kauppakeskusten kehitystyö ei tyssännyt koronaan

Kauppakeskukset kehittyvät myös koronanjälkeisessä maailmassa. Hyvänä esimerkkinä toimii  urbaanin kulttuurin ja kaupan keskuksena asemaansa vahvistava Kämp Galleria, jonne avautuu elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1.

Keväällä ravintolat ja kivijalkakaupat hiljenivät lähes täysin muutamaksi kuukaudeksi koronapandemian vaatimien rajoitustoimien johdosta. Moni kauppias ja ravintoloitsija joutui ennennäkemättömään ahdinkoon asiakasvirtojen tyrehdyttyä. Samoin kävi runsaisiin asiakasvirtoihin liiketoimintansa perustaville kauppakeskuksille; taantuma konkretisoitui nopeasti niin liikkeille kuin liiketiloja vuokraaville kiinteistönomistajille.

Koronakriisistä huolimatta etenkin institutionaalisten kiinteistönomistajien, kuten eläkevakuutusyhtiöiden, on ollut pakko pitää pää kylmänä ja suunnata katseet kohti seuraavia tilikausia – eläkkeet on maksettava, vaikka maailma järkkyy. Vaikeassa tilanteessa tarvitaan joustavien vuokranmaksujärjestelyiden lisäksi aktiivista yhteydenpitoa vuokralaisiin.

– Jos sisäinen markkinointi ja viestintä – toimiva tiedotus, tapaamiset ja tiimihengen nostatus – puuttuvat, voi vuokralaiselle tulla tunne, että hän on yksin. Parhaimmillaan kauppakeskusyhteisö tuo yrittäjälle turvaa ja tukea. Kun vuokralaiset kokevat olevansa samassa joukkueessa, he ovat valmiimpia tekemään töitä yhteisen päämäärän, kauppakeskuksen selviytymisen ja menestyksen, eteen, toteaa Taskujen kauppakeskus-asiakkuuksista vastaava toimitusjohtaja Petteri Kakkola.

Vuokralaisten asiakaskokemukseen panostamisen ohella epävakaassa tilanteessa on tärkeää viedä kehityshankkeita eteenpäin – vallitseviin olosuhteisiin sopeutuen. Hyvänä esimerkkinä toimii Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Kämp Galleria, johon avautuu nyt elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1 sekä kaksi uutta ravintolaa.

– Avajaisia siirrettiin kesäkuulta elokuulle ja lanseeraus tapahtuu nyt maltillisesti. Kun normaaliolosuhteissa vastaavassa tilanteessa tavoiteltaisiin mahdollisimman suuria asiakasmääriä, tila avataan nyt ilman suurempia “seremonioita” kävijöille. Mutta kuitenkin tila avataan, keskus saa uuden vetonaulan ja kehittyy, Kakkola sanoo.

 


Taskut on kiinteistö- ja rakennusalaan erikoistunut viestinnän asiantuntijayritys, joka palvelee myös kauppakeskusmarkkinoinnissa. Autamme löytämään toimivat konseptit ja oikeat vetovoimatekijät niin vuokralaisten kuin asiakkaiden houkutteluun.

Lue lisää kauppakeskusmarkkinoinnin palveluistamme tai kysy lisää Petteri Kakkolalta petteri.kakkola@taskut.fi

 

 

Photo by Maria Teneva on Unsplash

Muita ajankohtaisia

näytä kaikki

25.8.2020

Etsimme hankeviestijää rakennushankkeisiin

Haluatko olla mukana vaikuttamassa kaupunkilaisten arkeen? Haemme rakennetussa ympäristössä viihtyvää viestijää hankeviestijäksi asiakkaidemme rakennushankkeisiin pääkaupunkiseudulla. Tuotamme erilaisiin rakennus- ja kiinteistökehityshankkeisiin viestinnän sekä sidosryhmävuorovaikutuksen konsulttipalveluja. Hankeviestijänä

11.6.2020

Asiakaskokemus on kiinteistösijoittajan tärkein omaisuus

Asiakaskokemuksen johtaminen kuuluu kiinteistönomistajalle. Omistajat, jotka ymmärtävät kiinteistön käyttäjien tarpeita ja kehittävät toimintaansa asiakastiedon perusteella, menestyvät paremmin muuttuvassa toimintaympäristössä. Asiakaskokemuksen kehittämisessä auttavat yhtenäiset toimintamallit ja älykäs tiedonhallinta.

20.4.2020

Kauppakeskuksen virtuaalinen sisäänkäynti suoristi ostopolun mutkat koronakriisin ajaksi

Kauppakeskuksilla on keinoja auttaa vuokralaisiaan ja vauhdittaa myyntiä myös koronakriisin keskellä. Kämp Galleria kokosi liikkeidensä verkkokaupat portaaliin, josta asiakkaiden on helppo navigoida lempituotteidensa ääreen poikkeustilanteesta huolimatta. Koronaviruspandemia on vaikuttanut monin tavoin ihmisten työntekoon, liikkumiseen ja