Kauppakeskusten kehitystyö ei tyssännyt koronaan

Kauppakeskukset kehittyvät myös koronanjälkeisessä maailmassa. Hyvänä esimerkkinä toimii  urbaanin kulttuurin ja kaupan keskuksena asemaansa vahvistava Kämp Galleria, jonne avautuu elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1.

Keväällä ravintolat ja kivijalkakaupat hiljenivät lähes täysin muutamaksi kuukaudeksi koronapandemian vaatimien rajoitustoimien johdosta. Moni kauppias ja ravintoloitsija joutui ennennäkemättömään ahdinkoon asiakasvirtojen tyrehdyttyä. Samoin kävi runsaisiin asiakasvirtoihin liiketoimintansa perustaville kauppakeskuksille; taantuma konkretisoitui nopeasti niin liikkeille kuin liiketiloja vuokraaville kiinteistönomistajille.

Koronakriisistä huolimatta etenkin institutionaalisten kiinteistönomistajien, kuten eläkevakuutusyhtiöiden, on ollut pakko pitää pää kylmänä ja suunnata katseet kohti seuraavia tilikausia – eläkkeet on maksettava, vaikka maailma järkkyy. Vaikeassa tilanteessa tarvitaan joustavien vuokranmaksujärjestelyiden lisäksi aktiivista yhteydenpitoa vuokralaisiin.

– Jos sisäinen markkinointi ja viestintä – toimiva tiedotus, tapaamiset ja tiimihengen nostatus – puuttuvat, voi vuokralaiselle tulla tunne, että hän on yksin. Parhaimmillaan kauppakeskusyhteisö tuo yrittäjälle turvaa ja tukea. Kun vuokralaiset kokevat olevansa samassa joukkueessa, he ovat valmiimpia tekemään töitä yhteisen päämäärän, kauppakeskuksen selviytymisen ja menestyksen, eteen, toteaa Taskujen kauppakeskus-asiakkuuksista vastaava toimitusjohtaja Petteri Kakkola.

Vuokralaisten asiakaskokemukseen panostamisen ohella epävakaassa tilanteessa on tärkeää viedä kehityshankkeita eteenpäin – vallitseviin olosuhteisiin sopeutuen. Hyvänä esimerkkinä toimii Helsingin ydinkeskustassa sijaitseva Kämp Galleria, johon avautuu nyt elokuussa Suomen valokuvataiteen museon uusi näyttelytila K1 sekä kaksi uutta ravintolaa.

– Avajaisia siirrettiin kesäkuulta elokuulle ja lanseeraus tapahtuu nyt maltillisesti. Kun normaaliolosuhteissa vastaavassa tilanteessa tavoiteltaisiin mahdollisimman suuria asiakasmääriä, tila avataan nyt ilman suurempia “seremonioita” kävijöille. Mutta kuitenkin tila avataan, keskus saa uuden vetonaulan ja kehittyy, Kakkola sanoo.

 


Taskut on kiinteistö- ja rakennusalaan erikoistunut viestinnän asiantuntijayritys, joka palvelee myös kauppakeskusmarkkinoinnissa. Autamme löytämään toimivat konseptit ja oikeat vetovoimatekijät niin vuokralaisten kuin asiakkaiden houkutteluun.

Lue lisää kauppakeskusmarkkinoinnin palveluistamme tai kysy lisää Petteri Kakkolalta petteri.kakkola@taskut.fi

 

 

Photo by Maria Teneva on Unsplash

Muita ajankohtaisia

näytä kaikki

19.11.2021

Haussa projektipäällikkö markkinoinnin asiantuntijapalveluihin

Etsimme aikaansaavaa ja asiakaspalveluhenkistä projektipäällikköä, joka tuntee monipuolisesti markkinoinnin ja markkinointiviestinnän keinot sekä prosessit. Erityisvahvuutesi on digitaalinen markkinointi.  Työssäsi vastaat asiakkaidemme markkinointiviestinnän projektien vetämisestä alusta loppuun ja strategiasta käytäntöön.

18.10.2021

Haussa vastaava sisällöntuottaja viestintään ja markkinointiin

Etsimme vastaavaa sisällöntuottajaa, joka hallitsee monipuolisesti sisältöjen suunnittelun, tuottamisen sekä koordinoinnin B2B-viestinnän ja -markkinoinnin kentällä. Voit olla taustaltasi myös esimerkiksi sisältöstrategi tai viestinnän asiantuntija. Työssäsi koordinoit, kirjoitat, suunnittelet ja tuotat sisältöjä yksin ja

29.6.2021

Haussa monipuolinen viestijä rakennushankkeisiin

Haluatko olla mukana vaikuttamassa kaupunkilaisten arkeen? Taskut tuottaa viestinnän ja sidosryhmävuorovaikutuksen konsulttipalveluja erilaisiin rakennus- ja kiinteistökehityshankkeisiin. Nyt haemme rakennetussa ympäristössä viihtyvää viestijää osaksi tiimiämme työskentelemään rakennushankkeessa pääkaupunkiseudulla.