Kotimaiselta hankkiminen on #vastuullisuusteko

Taskut oli Suomalaisen Työn Liiton yhteistyökumppanina koronakevään #vastuullisuusteko -kampanjan toteutuksessa.

Maapallon yli pyyhkäissyt koronaviruspandemia on järisyttänyt suomalaisyritysten arkea. Nyt jos koskaan kotimaisella kulutuksella on merkitystä. Suomalaisen Työn Liiton #vastuullisuusteko-kampanja nostaa faktat esiin: Jos jokainen suomalainen käyttää 10 euroa lisää kuussa kotimaisiin tuotteisiin ja palveluihin, se pitää 10 000 suomalaista töissä.

Kampanja on myös Taskujen ja Suomalaisen Työn Liiton viimeisimmän yhteistyön tulos.

– Suomalaisten tuotteiden ja palvelujen ostaminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan. Kotimaisen valitseminen on konkreettinen keino auttaa nostamaan suomalaiset takaisin jaloilleen, kun kriisi hellittää, Taskuissa Suomalaisen Työn Liiton kanssa tehtävästä yhteistyötä vastaava toimitusjohtaja Petteri Kakkola sanoo.

Kotimaisen valitseminen on #vastuullisuusteko

#vastuullisuusteko-kampanja muistuttaa suomalaisten tuotteiden ja palveluiden ostamisen tärkeydestä tilanteessa, joka on etenkin monelle pienyrittäjälle äärimmäisen vaikea.

Rajojen sulkeuduttua ja globaalien logistiikkaketjujen horjuessa kaikki suomalainen tuotanto näyttäytyy yhä arvokkaampana voimavarana, jota ei saa päästää uppoamaan hädän hetkellä.

– Asia on äärimmäisen tärkeä kuluttajavalintojen lisäksi myös yritysten hankintojen näkökulmasta. Kotimaiset hankintaketjut, nämä yrityksiä ja organisaatioita palvelevat B2B-verkostot täytyisi pystyä pitämään elinvoimaisina, Petteri Kakkola muistuttaa.

#vastuullisuusteko-kampanjan viestit suunniteltiin Suomalaisen Työn Liiton ja Taskujen yhteistyönä. Taskut vastasi kampanjan sisällöllisestä ja visuaalisesta suunnittelusta sekä aineistojen toteutuksesta eri kanaviin. Kampanja on näkynyt aktiivisesti sekä printti- ja digitaalisissa medioissa että somekanavissa. Kampanja kehottaa suomalaisia myös osallistumaan keskusteluun tunnisteilla #vastuullisuusteko ja #ostatyötäsuomeen.

Poikkeusaika vaatii nopeaa reagointia. Kampanja käynnistettiin pikaisesti, ensimmäiset ulostulot näkyivät mediassa noin viikossa toimeksiannosta.

Tärkeä osa kampanjaa ovat myös Suomalaisen Työn Liiton jäsenyrityksille jaetut viestintämateriaalit. Liiton noin 4 300 jäsenyritystä ovat valtava mahdollisuus viestin leviämiselle.

– Nyt jos koskaan yhteistyössä on voimaa, sanan kaikissa merkityksissä. Olemme tärkeällä asialla. Tästä tilanteesta voidaan nousta vain yhteistyöllä, Petteri Kakkola muistuttaa.

Taskut on Suomalaisen Työn Liiton jäsen.

 

Muita ajankohtaisia

näytä kaikki

11.6.2020

Asiakaskokemus on kiinteistösijoittajan tärkein omaisuus

Asiakaskokemuksen johtaminen kuuluu kiinteistönomistajalle. Omistajat, jotka ymmärtävät kiinteistön käyttäjien tarpeita ja kehittävät toimintaansa asiakastiedon perusteella, menestyvät paremmin muuttuvassa toimintaympäristössä. Asiakaskokemuksen kehittämisessä auttavat yhtenäiset toimintamallit ja älykäs tiedonhallinta.

20.4.2020

Kauppakeskuksen virtuaalinen sisäänkäynti suoristi ostopolun mutkat koronakriisin ajaksi

Kauppakeskuksilla on keinoja auttaa vuokralaisiaan ja vauhdittaa myyntiä myös koronakriisin keskellä. Kämp Galleria kokosi liikkeidensä verkkokaupat portaaliin, josta asiakkaiden on helppo navigoida lempituotteidensa ääreen poikkeustilanteesta huolimatta. Koronaviruspandemia on vaikuttanut monin tavoin ihmisten työntekoon, liikkumiseen ja

19.3.2020

Autamme asiakkaitamme toimimaan myös poikkeustilanteissa

Koronavirusepidemian aiheuttamina poikkeuksellisina aikoina palvelemme asiakkaitamme pitämällä viestinnän ja markkinoinnin pyörät pyörimässä. Olemme tukena myös uusissa ja yllättävissä tilanteissa, kuten poikkeustilanteista viestimisessä, kiireapuna viestinnän ja markkinoinnin hoitamisessa sekä tuemme virtuaalisissa