9.1.2023
Uusien alkujen vuosi
Vaikka päättyneenä vuonna 2022 maailma muuttui kovalla vauhdilla ja haasteita riitti, Taskujen arjessa vuosi oli positiivisella tavalla kiireinen. Saimme tehdä paljon töitä ihanien asiakkaiden, vanhojen sekä uusien, kanssa.
Moni asia myös muuttui; olemme saaneet toivottaa tervetulleeksi uusia kollegoja ja hyvästellä aiempia. Muutokset kruunaa vielä keväällä 2023 muuttuva toimiston osoite.
Yritysviestintä, vastuullisuus ja digitaalisuus kiinnostaa
Vuoden aikana saimme olla mukana yli 150 projektissa ja hankkeessa. Jatkoimme töitä kiinteistö-, toimitila- ja asuntomarkkinoinnin parissa useiden eri kiinteistönomistajien kanssa. Hankeviestintää ahkeroimme Kasin katutöissä.
Viestinnän ja markkinoinnin erilaisissa käänteissä saimme avustaa lukuisia rakennetun ympäristön organisaatioita aina tuote- ja ratkaisubrändeistä palveluntarjoajiin sekä julkisiin rakennuttajiin.
Iloksemme yhä useampi kiinteistö- ja rakennusalan toimija halusi viime vuonna kuulla uusista ratkaisuista ja viestinnän tai markkinoinnin mahdollisuuksista. Tukea ja käytännön toimintaa kaivataan nyt erityisesti vastuullisuudessa, yritysviestinnässä ja digitaalisuudessa.
”Nopeemmat startit, osuvampi lopputulos”
Toimialaymmärrystä pidetään asiakaskunnassamme tärkeänä. Se minkä me Taskuissa olemme tunteneet käytännössä, on nyt todistettu myös asiakkailta kysymällä.
Kumppanin toimialaosaaminen hyödyttää tutkitusti viestinnän ja markkinoinnin palvelujen ostajaa: Jopa 88 % vastaajista piti kumppanin toimialaymmärrystä organisaatiolleen tärkeänä asiana ja toimialaymmärryksen merkityksen katsottiin korostuvan tulevaisuudessa yhä enemmän.
Konkreettisiksi hyödyiksi mainittiin yleisimmin asiakkaan ja palveluntuottajan yhteinen ymmärrys sekä alan tunteminen. Kiinteistö- ja rakennusalalle tyypillisesti viestittävää on useille erilaisille kohderyhmille, ja viestin on puhuteltava kaikkia ammattimaisesti ja uskottavalla tavalla.
Myös toimialan kompleksisuuden ja monimutkaisten hankintaketjujen ymmärtäminen nousivat esiin laadukkaan sisällön tuottamisen takeena.
Tuoreita konkareita ja muita muutoksen tuulia
Vuosi 2022 oli Taskuissa uusien alkujen vuosi ja rikastuimme useammalla ainutlaatuisella asiantuntijalla.
Keväällä Anu Pitkänen aloitti uutena toimitusjohtajanamme Taskujen asiantuntijakumppani-roolin vahvistamisen. Tuoreempina kiinteistö- ja rakennusalan markkinoinnin ja viestinnän konkareina vahvistusta taskulaisten joukkoon toivat Riikka Pusila graafisena suunnittelijana ja projektien koordinoimisessa sekä Mari Etelä katutöiden viestinnässä.
Kaiken uuden vastapainoksi sanoimme vuoden lopulla lämpimät kiitokset pitkäaikaiselle kollegallemme Petteri Kakkolalle tämän siirtyessä uransa seuraavaan vaiheeseen.
Myös vuosi 2023 alkaa hyvällä sykkeellä, kun konsulttikonkari Mikko Multanen saapui vahvistamaan joukkoamme niin asiakkuuksien johtamisessa kuin konseptien ja strategioiden suunnittelussa. Ennen Taskuja Mikko on työskennellyt markkinoinnin suunnittelun ja toimenpiteiden ohjauksen parissa sekä markkinointitoimistoissa että konsulttina rakennusliikkeen asunto- ja aluemarkkinoinnissa.
Etätöistä paluu Hakaniemeen
Vuoden aikana me taskulaiset olemme oppineet yhä paremmiksi etätyön tekijöiksi. Vaikka tapasimme asiakkaita vuonna 2022 yhtä sujuvasti Teamsissa, Meetissä, työmaakopissa kuin neukkarissa, on silti kivaa kokoontua välillä yhteen.
Iloista yhteenpaluuta juhlistammekin muuttamalla toimistomme Hakaniemen Siltasaareen. Taskujen uusi koti löytyy helmikuusta alkaen vasta vuosi sitten valmistuneessa Siltasaari10 -talossa.
Uudelta vuodelta odotamme, paitsi paluuta Pitkänsillan pohjoispuolelle, myös paljon uutta ja toisaalta tuttua.
Toivomme saavamme auttaa asiakkaita monipuolisesti viestintää ja markkinointia kaipaavissa haasteissa maailman turbulensseista huolimatta täysillä. Keksimään joustavia ja ketteriä ratkaisuja, menestymään, kun asiakkaammekin menestyvät.
Pidämme vakaata kurssia kohti tulevaa ja säilytämme innon ratkoa asiakkaiden ongelmia tänäkin vuonna. Toimitusjohtajaamme Anua lainataksemme “meillä on alan parhaat asiakkaat ja asiantuntijat entistäkin paremmassa kunnossa”. Ei siis luovuteta, vaikka maailman suhdanteet näyttäisivät sumuisilta.
Haluamme auttaa asiakkaita monipuolisesti viestintää ja markkinointia kaipaavissa haasteissa ja keksimään joustavia sekä ketteriä ratkaisuja.
Kuva: Kimon Maritz on Unsplash